Politisk stabilitet

12. november 2017

Af: Christian Hem

Venstre har i hele Jammerbugt Kommunes levetid være det ledende parti i Kommunalbestyrelsen, naturligvis via den indflydelse borgmesterposten giver, men også via det mandattal, vælgerne har givet Venstre.

Venstre og de øvrige borgerlige mandater har taget hånd om det brede samarbejde, som har eksisteret gennem alle årene. Dette anerkendte Jens Christian Golding på det sidste byrådsmøde. Det vil jeg gerne på Venstres vegne kvitterer for. Samtidig vil jeg også anerkende, at alle partier har taget mod den fremstrakte hånd og har arbejdet konstruktivt med opbygningen og udviklingen af Jammerbugt Kommune. Et stærkt signal om dette er, at Jammerbugt Kommunes budget for 2017 og 2018 er vedtaget med 27 ud af 27 politikere.

Jeg har sammen med Venstre  haft fokus på den udvikling, der har været nødvendig for Jammerbugt Kommune. Dette er sket ved at skabe stærke bånd til erhvervslivet - herunder landbruget og turismen, til foreningslivet, til landdistrikterne mv. Vi har haft fokus på at skabe rammer for erhvervsfolk, der vil investere i Jammerbugt Kommune og for borgere, der vil bosætte sig i alle dele af Jammerbugt Kommune.

Mange positive ting er sket siden Jammerbugt Kommune blev til, men vi skal videre. Derfor kan man som borger i Jammerbugt Kommune, som mulige tilflyttere eller investor regne med, at jeg også i fremtiden er klar til, at sikre den politiske og økonomiske stabilitet, der skal til for forsat at sikre vækst og velfærd i Jammerbugt Kommune.