Værdighed og troværdighed

11. november 2017

Af: Morten Grønborg Larsen, Formand for Venstre i Jammerbugt Kommune

Tonen, som flere partier og lister bruger i denne valgkamp, er ved at blive ret skinger. Både vores borgmesterkandidat Mogens Gade og den samlede kommunalbestyrelse står for skud i øjeblikket. Kommunalbestyrelsen har opnået en sund økonomi for vores kommune. Så sund, at handlefriheden, de langsigtede resultater og muligheder nu er ved at udmønte sig gennem de to seneste års samlede budgetaftaler. Kommunalbestyrelsen har skabt grundlaget, og vi er nu i stand til at kunne prioritere langsigtede strategiske investeringer, der vil give et stort løft til basale områder i vores hverdag som ældrepleje, folkeskole og børnepasning.

Kommunalvalget er en fest for demokratiet og uanset hvad vi hver især mener om valgplakater, så bør vi glæde os over de synlige tegn på det kommende valg. Ikke alle plakater hænger vel 100% korrekt og vi har da også bundet flere løsrevne plakater fra andre partier på plads, under vores vej rundt i kommunen!

Med det danske demokrati følger ytringsfriheden, hvilket også omfatter retten til at tie. Vores borgmesterkandidat behøver ikke gå nærmere ind i debatter, der ikke anerkender andres synspunkter, ikke har interesse i fakta og kendsgerninger eller en gensidigt oplysende og forpligtende dialog. Mogens Gade er, og skal være, tilgængelig og imødekommende for borgere i alle aldre, uanset om det er i den personlige kontakt eller via breve og mails, men ytringsfriheden gælder altså også for borgmesterkandidaten for Venstre Jammerbugt.