Jammerbugt Kommune ER virkelig Den Bedste Fritidskommune.

6. marts 2020

I lørdags deltog Johannes, Alexander, Andreas, Ida, Isabella og Lucas eller som vi kender dem, JAAIIL, i MGP og fik den flotteste andenplads.

Jeg ønsker dem hjerteligt tillykke.

JAAIIL refererer både til bandmedlemmernes fornavne og til Tinghusets øvelokaler som jo består af de gamle fængselsceller.

De unge mennesker er helt uden tvivl talentfulde, engagerede og arbejdsomme, men de skal også have gode rammer at udfolde sig i, både fysisk og læringsmæssigt. Her er bla. Tinghuset fantastisk og Kulturskolens undervisning og lærere er fantastiske. Det hele går jo op i en højere enhed – og det giver læring, oplevelser og resultat. Noget som heldigvis rigtig mange børn, unge og også ældre benytter sig af.

Som formand for Kultur-, Fritids- & Landdistriktsudvalget er det en stor glæde at se, når vores arbejde, prioriteringer og indsatser giver resultat. Vi understøtter meget gerne talentet, både det kunstneriske og det sportslige. I vores kommune kan vi tilbyde talentudvikling til børn og unge, indenfor nogle aktiviteter til et ret højt niveau, indenfor andre mere smalle aktiviteter, gør vi brug af vores regionale tilbud, som Jammerbugt Kommune kører i fællesskab med de øvrige kommuner i Nordjylland.

Men essensen er, at i vores kommune har vi plads til ”det hele”. Vi har plads til talentet men vi har så sandelig også plads til alle andre, som dyrker deres fritidsinteresse på et andet plan. Vores fornemste opgave som politikere er nemlig, at stille rammerne til rådighed og så er det op til os selv at udfylde dem. Og det uanset om det er på det sportslige eller kunstneriske niveau, og om det er for sjov eller konkurrence. Eller du vælger at bruge din fritid på et spil skak eller en god bog! Vi er jo alle forskellige og der skal være noget for os alle.

Den Bedste Fritidskommune er den, hvor du og dine drømme kan få luft under vingerne, hvor tingene kan gro og hvor fællesskabet giver spændende og lærerige oplevelser.

Det skal vi sammen realisere,  således at så mange af os som overhovedet muligt, benytter os af den store palette som vi også har i vores liv: nemlig Fritids paletten.

Et stort tillykke til JAAIIL, men også en opfordring til os alle, om at benytte de rigtig mange fritidstilbud som vi har i Jammerbugt Kommune – der er med garanti noget for enhver smag!

Helle Bak Andreasen

Formand for Kultur, Fritids og Landdistriktsudvalget