”TIL KAMP FOR NORDJYLLAND”

7. maj 2018

Af: Erik Løvind Andersen

”TIL KAMP FOR NORDJYLLAND” var overskriften for en spændende aften mandag den 30/4 i Sport og Kulturcenter Brovst med borgmestrene Arne Boelt (Socialdemokratiet) og Mogens Christen Gade (Venstre), der sammen udgør formandskabet for KKR (Kommunekontaktrådet for de 11 kommuner i Region Nordjylland).

Salen var pyntet med materiale fra Socialdemokratiet og Venstre i Jammerbugt kommune, som i god samdrægtighed samarbejdede om denne begivenhed.

Aftenen blev indledt med fællessang ”Blæsten går frisk over Limfjordens vande”, hvorefter formand for Brovst Venstrevælgerforening Erik Løvind Andersen bød velkommen til forsamlingen på omkring 60 personer og de to populære borgmestre Arne Boelt og Mogens Christen Gade, mens der på det store lærred blev vist en tegning af de to borgmestre, der gå til kamp for Nordjylland.  Derudover fremhævede han det værdifulde i at være medlem af en politisk vælgerforening, hvor man både kan få god indsigt og indflydelse på livet og udviklingen i kommunen. Der blev også plads til en fælles kampsang ”I alle de riger og lande”.

Ledsaget af PowerPoint-tekster fortalte Arne Boelt og Mogens Christen Gade på god og humoristisk vis om arbejdet i KKR og det gode samarbejde mellem de nordjyske kommuner og regionen.

Under kaffepausen med hyggeligt samvær var der også mulighed for at hilse på Henrik Jørgensen, der er Venstres lokale folketingskandidat og Morten Klessen, der er Socialdemokratiets lokale EU-kandidat.

Derefter var der lejlighed til politisk debat, hvor Arne Boelt og Mogens Christen Gade svarede godt og indsigtsfuldt på spørgsmål fra salen – lige fra ulve og vindmøller til taxaordning, udligningsreform og den tredje Limfjordsforbindelse.

Formand for Socialdemokratiet i Jammerbugt kommune, Mary-Ann Sørensen rundede en fin aftenen af ved at opsummere aftenens væsentlige emner og takke de to borgmestre for en særdeles kompetent indføring i det værdifulde samarbejde, der pågår i Kommunekontaktrådet for de 11 kommuner i Region Nordjylland.

Der var stor tilfredshed med arrangementet og ros fra flere af de fremmødte. Det var en aften, hvor tilhørerne fik indblik i et samarbejde, som vi som nordjyder ikke alene må være tilfredse med, men også har god grund til at være stolte over.